onsdag 23 maj 2007

Vad är Din ursäkt?

Hittade ett dokument från tiden på spraydejt som jag tidigare skrivit om.

Fick väldigt många irriterade kommentarer på min profil.

Profilen såg ut så som följer;

Vad är Din ursäkt?

Fick en utmaning i boken "Uppdrag Singel" och var mer eller mindre tvungen att utföra en singelkryssning samt anmäla mig till en nätdejtingsajt... Så det är min ursäkt... Är inte helt nöjd med vad jag hittat här på SD (som man tydligen säger). Ska nog inte sluta hänga på sköna barer i Sthlm city trots att jag lovar mig det titt som tätt... Vad jag förstår ska detta va ganska bekvämt och man kan vara rakt på sak så...

Jag är inte intresserad av människor som gör⁄har detta:
Använder smilies. USCH.
Backslick à la Micke Svensson
Tränar för mycket
Lever på pappas pengar
Norrköpingsdialekt
"PeterJihdefrisyr"
Vitt Tigerskärp
Vita Tigerloafers
Diamantörhänge⁄n
Hänger på Hirschenkeller
Använda z som i kramiz eller puzz. USCH.

Du bör ha⁄va:
Under 30
Veta vem Du är
Veta vad Du står för
"Mål i mun"
Musikälskare
Humor
Jobb eller plugg att gå till
Över 180 cm eller kunna "bära upp" en lång tjej
Körkort
Dansant (som i att stuffa till Justin Timberlake)
Gilla Scrubs och Filip&Fredrik
Lite koll på kläder
Självdistans
Gå på konserter
Käka godis
Lagom kultiverad

Du får gärna ha⁄va:
Inflyttad småstadskille
Utan husdjur
"Ordnat" boende
Musiker


Jag är under 30, vet vem jag är och vad jag står för. Pratar och tycker lite för mycket. Ur högtalarna kommer mest singersongwriters och P3. Jag älskar sarkasm och pluggar på SU. Jag är under 180 cm men 177 cm lång. Självklart innehas körkort. Jag dansar gärna på något rnbgolv eller till PomPoms härliga mix. Ett Scrubsavsnitt om dagen gör mig glad och jag har lite koll på modefronten. Sjukt mycket självdistans och gillar bäst små, intima konserter. Cravings för saltlakrits och after eight är ett måste. Är inte jättekultiverad men jobbar på det... Jag är en småstadstjej med värmländsk dialekt och är inte särskilt förtjust i husdjur. Jag har förstahandskontrakt i stan och gillar att cykla!


Det här gör mig varm:
1. Maj
2. Värmland
3. Sophie Zelmani
4. Lillasyster
5. PomPom

Det här gör mig kall:
1. Osäkra människor
2. De som tar sig själva på för stort allvar
3. Fula skor
4. Vintern
5. Död-sill-hälsning. FY.

Så här ett halvår efter finns det vissa saker jag skulle ändra men är ändå väldigt nöjd.

Så. Är det nån som är sugen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Antiursäkt

Finns säkert 40 000 000 starka skäl att aldrig nånsin befatta sig med dessa Datesiter. Det får svåra följder. Det är efterblivet. Det är skrot. Andra nollor gör det. Alla där är påhittade. Stupiditeten hos 86% är monumental. Och så håller det på. Ansiktkulören drar mot blå. Hej hå. Men sålänge man kan se mellan fingrarna på extrem inläggshicka från törstiga nattugglor kvarstår alltid ett faktum. Det är möjliga blivande samband mellan människor det fibblas med, och ju fler ekar hjulet drivs med, desto större är möjligheten att finna nålen. Är det en ursäkt. Jag tror det.

Sandra sa...

Så sant. Så sant. Orkar Du?

Anonym sa...

Gör jag det? Nu börjar det igen. Lagomt till sommaren och solen som muntert stänker över mig förutom när den skyms av planen på väg till och från Bromma ställer jag mig frågan; varför inte bara dra sig ur alla miljöer och platser utpinnande över datekartan och slappna av liksom. Jag tror jag orkar. Som en plufsig osorterad lösdrivare finner nån form av nöje i att dagarna sitta på samma bänk finner jag nöje i att logga in på samma plats och se om det hänt något. Liksom; vad skulle jag annars göra? Bara en sån sak liksom.

Sandra sa...

I hear you men jag gick upp i det totalt och var inloggad mest hela tiden för att se om det hände något nytt... O det faktum att det är så mkt trötta människor gjorde att jag tappade tilltro till folk över lag...