måndag 28 maj 2007

Par.

Var på en alldeles fantastiskt trevlig 30-årsfest i Småland helgen...

Det var jättetrevligt men det var ändå något som inte känder helt 100... Kom på varför, först ett dygn senare... 95% var par som i parrelation. Har inte utsatts för den situationen förut. Nu var det ingen sittande middag så jag satt verkligen inte ensam på hörnet.

Men.

Det snackades husköp, graviditeter, småstad vs. storstad, huruvida man krökte avloppsrören själv osv osv... Jag har inga problem med att för diskussioner men jag kände mig inte riktigt med på noterna...

Paret jag åkte dit med valde att åka hem på natten så jag hängde på...
Det var väldigt skönt att vakna i min säng. Men jag hade en slags obehagskänsla i kroppen... Jag är inte helt sugen på att vara där de flesta på festen var men samtidigt infann sig en känsla av tomhet... Känns fortfarande lite tomt. Vet inte om det är bra eller dåligt...

Jag lever ju det ljuva livet! Eller?

De 5% som inte var i parrelation skulle jag definiera som slackers och då menar jag inte att slacker behöver vara en negativ egenskap men i dessas fall måste jag nog tyvärr säga att det var så... Människor som tycker det är ganska gött att stämpla.
Jag=moralpredikant. Gjorde inte succé. Men. C'est la vie.

Hm. Jag säger inte att jag var ensam på festen, inte att jag hade tråkigt, inte att jag stod i hörnet- det var bara något som saknades.

Inga kommentarer: