onsdag 16 maj 2007

Konstfack.

Jag var på Konstfack igår och kollade in deras vårutställning.

Kollade på [ingenting] när de spelade. Det var.... Gulligt. Men väldigt svårt..

Svårt var en känsla som infann sig många gånger under de få timmar jag var där... Väldigt svårt. Fan va svåra folk ska va. O jag tittade inte runt särskilt mycket... Ibland är de väldigt svårt att avgöra; vad är en installation? Är detta ett konstverk? Är jag ett konstverk? Är Du en installation? Hm. Man vet liksom inte riktigt.


Det var en konstig känsla där ute... ALLA var såååå alternativa. Problemet är ju bara att när ALLA är alternativa blir det istället väldigt homogent... ALLA ser likadana ut.


Dresscode:
stora glasögon
lite för korta byxor
snörskor eller seglarskor
långkjol
blus
skrika färger alt. växtfärgat
höga byxor

Lite som Steve Urkel

Det mesta är såklart vintage men en o annan whyred-tröja eller julian red-byxa kan smyga sig in... Eller Carin Wester, Pour, A.P.C. och Acnejeans...

Ja säger inte att det är fult men blir så trött på att de tror att de är sååååå alternativa.


Ni ät inte.


Mainstream. Det är nästan så att Stureplansbrudarna förefaller originella i sammanhanget.

Förresten var jag nästan lite rädd att någon skulle konfrontera mig angående mina utelivsvanor. Jag går ju faktiskt mestadels ut runt Stureplan... "MEN." Hörde jag mig själv säga. "INTE Stures, Laroy o White Room. Så dä så." Mitt sällskap tittade frågande på mig... Ingen hade frågat.


Ikväll ska däremot nästan till söder...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära F.F.
Du kom in i trendsättarnas bo och rike. Det är ju mode att vara som vi på Konstfack.
Så är det.
Konstskoleeleverna is the shit.

Sandra sa...

Ey. Word.

Anonym sa...

;-)