tisdag 12 juni 2007

Dä årner sä.

Ja sägert. Sista sommaren som student och tanken var att jag ville göra något "riktigt" något som jag kan jobba med sen.... Inte slita för skitlön på lyxhotell. No. Not this summer. Men... Tiden har gått... Jag har bra och "riktiga" extrajobb sen tidigare men de behöver inte så mycket folk under sommaren... O eftersom jag har de här extrajobben så har jag tänkt på allt från att slappa runt med vad som helst till att arbeta i butik eller kanske ambulerande eventpersonal eller åka till Norge... Jag har tänkt: "dä årner sä". För en gång skull. Jag har ju allvarliga planeringsbehov men har liksom inte orkat riktigt. Har tagit några ströpass på hotellet för säkerhetsskull...

Och förra veckan hände allt detta på mindre än 36 timmar.

Sms 1: Hej Sandra! Har Du något sommarjobb? Min syster behöver någon på sin mäklarbyrå under sommaren... ./.../

Sms 2: Hej Sandra! Har Du redan fullt upp i sommar? Min syrra behöver någon på Sverigekontoret för ett av världens största biluthyrare.../.../

Samtal 1: Hallå Sandra! Det är E från lyxhotellet. Tänkte kolla om Du har lust att hoppa in lite på bokningen här i juli?


Hur ska jag prioritera nu?

Jaja. Dä årner sä.

Ibland ä livet gött!

Inga kommentarer: