lördag 3 mars 2007

You are one of those people.

Ja. Skulle ta skurhinken och sätta igång. Öppnade media player (eftersom jag inte har itunes eller någon ipod heller för den delen men de går väl kanske lite hand i hand...) och valde låtlistan "december" för att den är lagom för en lördagseftermiddag efter en tenta o ja... Valde "spela upp blandat" och så kommer den. Den där låten. Var tvungen att sätta mig ner och titta ut över hustaken och tänka lite. Att titta ut över hustaken är nog en av de få sakerna som är bra med min lägenhet. Det finns det fler som tycker. O ja. Den här låten dåra, Sophie Zelmanis mästerverk. Sophie ja, där finns det en del att säga men jag återkommer i ämnet.

I can wake up to a bad day
I know how to go from there
But you
I can't handle
It's not that you're not welcome
You're amazing in my eyes
It's me that change too much
around you

You are one of those people

I can think of a million reasons
and times when I should
shut my mouth
But I feel like a fool
around you

You are one of those people
that just ain't good for everyone
I have nothing against you people
But I don't like what I become
We will never know eachother
It's not much to cry about
But why I get so strange around you
might be something to work out

Hög igenkänninghetsfaktor (ett högst vetenskapligt vedertaget begrepp) när den är som värst.

Love.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har verkligen kommit in i en zelmani-period nu. det händer ibland. har lyssnat igenom alla skivor de senaste dagarna, vissa, typ time to kill flera gånger. älska!

kul med ännu en blogg att läsa! det känns roligare att läsa andras nu när man själv bloggar!