fredag 2 mars 2007

Tentaångest.

Ja. Så sitter hon här och har allmän ångest. Delvis för att jag vet att jag inte pluggat lika mycket som jag borde delvis för att jag vet att jag borde klara det eftersom det är fjärde tentan med ungefär samma litteratur. Det sackas organisationsteori i allmänhet och Mintzberg i synnerhet. Maskinbyråkrati bla bla bla Professionell byråkrati bla bla bla. P tyckte jag verka ha koll på läget men grejjen är den att han såg inte att jag läste en hel del innantill när jag pratade om vad jag lärt mig... Dumt. Men nu har jag försakat ännu en dag framför datorn. Sa till mig själv imorse att det faktiskt kunde vara skönt att vara kvar hemma. Äta när jag ville, koka kaffe när jag ville... Men. Efter varje sk pluggdag i hemmet lovar jag mig själv att ALDRIG mer stanna kvar hemma. Även så idag. Nu är tentan kl. 09.00 imorgon så det är inte så mycker mer att göra.

Jag har iofs haft hemskt kul de dagar jag inte pluggat så det får vara värt eventuell omtenta. Word.

Det som stör mig lite är att en bekant ska ha en liten tillställning på en bar här i stan och jag måste vara hemma och sussa sött lagom tidigt. Lite öl dämpar dock nerverna. Det bestämmer jag mig för i alla fall. Imorgon ska jag nog jobba lite efter tentan, undra i dagsläget varför jag erbjöd mig men jag kommer att vara helt själv på kontoret så det är bra! Jag försökte få med P på "Linje Lusta" men det gick inte. Kanske blir bio istället. Sen titta förbi "Ett litet hak" och försöka utstå några minuter hårdrock. Eller ja. Jag gillar viss hårdrock, typ den som spelades på radio och MTV när jag var yngre. Under tonåren älskade vi (läs jag o Flodda) Linkin' Park. Men jag tror inte det går in i "Hell Yeahs" repertoar. Tyvärr.

Flodda ja. Denna underbara lilla varelse som det blev lite tokigt med för drygt ett halvår sedan. Vi har inte pratat med varandra sedan dess. Vi är nog båda väldigt stolta. Men faktum kvarstår. Hon är en av mina bästa vänner som vet så mycket inte många andra vet. Jag vet mycket som mycket få vet. Jag har mina egenheter, hon sina men vi accepterar dem och låter varandra va som vi är även om det är ett rent helvete många gånger. N är också medlem i denna lilla klubb. Hon har väl kommit lite i kläm men klarat det galant. Jag tror det löser sig. Det gör det alltid, som Timbuk säger.

Love.

Inga kommentarer: