måndag 12 mars 2007

Mornington och stepp.

Sådär ja!

I tisdags var jag och lyssnade på lite musik igen...! Mornington fick äran att njuta av både mig och N. Karin och Mattias stod för undehållningen!
Karin var en utomordentligt vikarie till Maria som blivit sjuk...

Denna gång fick jag vara tyst om jag ville, härligt! De spelade ganska många klassiska "covers" and I love it. Rätt framfört kan man inte få för mycket av "Tears in heaven" eller ja... De flesta av oss har väl egentligen en ganska "dålig" relation till den låten då den fått äran att spelas på begravningar.... men vackert vare iaf!
Vi noterade också att det var väldigt längesedan vi hört "Unpretty" som i original framför(de)s av TLC. Sååå bra text.

Jag hade tänkt köra några steppmoves men de uteblev. Detta är dock ingenting jag kan ta på mig då jag hade vissa önskemål vad gäller musik.

Något underhållande för oss, mindre kul för Mornington är att deras "cafémeny" är totalt felstavad...

Nåväl. Den här helgen blev något tung... Ska göra ett nytt försök att vila den här helgen...

Steppen i söndags gick som... ja... en dans! Det var så kul!
Det började inte bra... var hemskt trött men de nyinhandlade skorna var ju bara tvungna att prövas...! Enligt killen i dansshoppern skulle mina järn på steppskorna vara himla bra... Det var andra gången och vår lärare var bortrest så vi fick en väldigt gullig tjej som vikarie. Det kändes som hon tog det lite lugnare och vi lyckades steppa tillsammans, väldigt snyggt. Det var sååå kul. Jag tror stepp är min grej! Sen gick jag o P en promenad på söder. Det var så härligt väder! Kan inte sluta le när solen värmer kinden. Det är väl iofs bara en tidsfråga tills pollenchocken kommer. Nåväl. Glasögon är på väg att inhandlas så det ska nog gå bra. Linser o pollen är nämligen en oerhört dålig kombination.

Ok. Denna vecka kommer bli väldigt kulturell. Imorgon blir det Lång dags färd mot natt på Dramaten på tisda blir det Rickard III på Stadsteatern. Skulle dessutom vilja se Sophie Zelmani ikväll men... Jag är lite trött på henne.

Se så. Ut i vårsolen!
Love.

Inga kommentarer: